יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

טיפים חשובים לבחירה מושכלת של צלמת הריון

עבודת מחקר - לפני כל בחירה בבעל מקצוע מומלץ לעשות קצת מחקר בנושא.
מה יש לשוק להציע? מה האסטטיקה שאתם מתחברים אליה? בעניין צילומי ההריון - מה עדיף, צילומי חוץ או צילומי סטודיו? מיקומים של בתי עסק בקרבתכם ולאיזה מרחק אתם מוכנים לנסוע בשביל לקבל בדיוק את התוצאה עליה אתם חולמים?
כדאי להשקיע בחיפוש אחר צלמת טובה ומקצועית בתחום ההריון בדיוק כמו שהשקעתם בחיפוש אחר צלם חתונה כי החשיבות של תמונות ההריון היא זהה לזו של צילומי החתונה - תיעוד של רגע מכונן בחיים! רגע שחולף מהר ולא חוזר...

ניסיון - שווה לבדוק מה הוא בדיוק תחום ההתמקצעות של אותו סטודיו לצילום ומה הניסיון שלהם בתחום.
למשל, הסבירות שאני אקבע צילומי הריון אצל צלם מוצר, כשרוני ככל שיהיה, היא נמוכה מאוד (גם אם המחיר יהיה אטרקטיבי) כי אני אעדיף להצטלם אצל צלמת (או צלם) שהתמקצעה בתחום ההריון ושיש לה הבנה בתאורה נכונה, בזויות מחמיאות לכל מצולמת באופן אישי (כי כל אישה היא שונה וייחודית) צלמת שיש לה הבנה ותפיסה של הפסיכולוגיה הנשית בזמן ההריון ועוד...

מה תקבלו בתמורה? חומר גלם או תוצר ערוך ומוגמר - חשוב לשאול את הצלמת לא רק כמה עולה סשן צילומים או כמה זמן הוא אורך, אלא גם מה התמורה שתקבלו?
רק חומר גלם עם עוד X תמונות מעובדות או שכל התמונות עוברות עיבוד בסיסי כדי שיהיו שימושיות ובנוסף אליהן עוד X תמונות מעובדות בעיבוד מתקדם.
הרבה פעמים אני נתקלת בדילים או קופונים שעל הנייר נראים מושלם!! מחיר סביר שכולל 500 תמונות הריון למשל..
אבל אז אני עוצרת ושואלת את עצמי- מה בן אדם צריך 500 תמונות של ההריון??? ושאלה חשובה אף יותר - כמה מהתמונות יחזרו על עצמן??
לפעמים עדיף לבחור בחבילות קטנות יותר כמו 100 תמונות (שזה המון) תמורת אותו המחיר, אבל לדעת שבחרתי בצלמת שתוכל לספק לי פריימים ייחודיים ומגוון של תנוחות, פוזיציות, רקעים ואביזרים כדי ליצור עניין בלתי פוסק בתמונות שלי.

מחיר - את המחיר שמתי אחרון ברשימה... אולי תגידו שזה ברור ששמתי אותו אחרון כי אני לא ידועה בתור צלמת "זולה". (וגם לא יקרה..) אבל המחיר נמצא כאן במקום החשוב ביותר וגם הכי לא חשוב...
מחיר זול או יקר מוגדר בהתאם למוצר אותו תקבלו!!
למשל, 100 שקלים יכולים להיות מאוד יקרים עבור צמיד פלסטיק אבל מאוד זולים עבור צמיד טניס (אני יודעת.. אין כאלה באמת במאה שקלים לצערי....)
לכן, כשאתם מחפשים צלמת הריון טובה חשוב לשים לב למחיר אבל יותר מזה - חשוב לשים לב לתוצאה ולמוצר שאתם מקבלים!!
המוצר הזה לווא דווקא נמדד במספר התמונות הכמותי (כפי שציינתי בסעיף הקודם) אלא הוא נמדד במספר התמונות האיכותיות שמקבלים, ביצירתיות של אותו סטודיו לצילום, בשוני שלו משאר השוק וביכולת של הצלמת להתחבר למצולמים שלה, לגרום להם לתחושת נינוחות ופתיחות, להוציא מהם את האישיות שלהם בתמונות והכי חשוב -
להוציא אותם בסוף הצילומים מרוצים, מסופקים ומאושרים!!

בהצלחה לכל המחפשים!!












בקרו אותי באתר שלי - http://www.grushkain.com

מזמינה אתכם להצטרף אלי גם לעמוד הפייסבוק שלי ולהמשיך לעקוב אחרי רעיונות צילום והשראות בעתיד:
http://www.facebook.com/inbar.photo


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה